Ointressanta (för andra) funderingar

Sitter och varvar ned med nya favoritserien "keeping up with the Kardashians" efter duggan!
Duggan kändes för övrigt finemang!

Men jag sitter ändå och klurar på om det är bra eller dåligt? Jag undrar om jag verkligen skulle ha gjort den(?) Det var inte många som skrev den idag. Med tanke på att ca 130st skrev första tentan (många som inte skrev men tanke på att vi var 160 vid gruppövningen) så borde det varit fler i tentasalen idag, men icke. Många som fick omtenta kanske valde bort duggan och prioriterade omtentan som är på lördag.. och många lämnade in blankt, det kanske jag också skulle ha gjort(?)

För saken är att oavsett om man får godkänt på duggan eller inte så KAN det ändå komma frågor på tentan som handlar om samma saker som duggan är på. Har man godkänt på duggan då är det lätt att man "lägger det bakom sig" och kommer liknande del sen på tentan kan det vara till ens nackdel.
Om man har underkänt på duggan så kommer man till tentan med 0p i bagaget och skriver båda delar (duggan + tentan) vilket gör att man har allt friskt i minnet om tentan råkar bestå av samma delar som duggan.

Antingen har man godkänt på duggan och får med sig poäng till tentan där man slipper göra duggadelen. Beroende på hur många poäng man får med sig (mellan 5 - 10) så behöver man så mycket "mindre" för att få 37p som är VG. (ex. 10p på duggan innebär 27p på tentan för VG).
Nackdelen är då att tentan kan då bestå av frågor som tas upp i duggadelen som man "lagt bakom sig" om man klarat den idag.
Eller så har man underkänt på duggan och kommer med 0poäng till tentan och gör båda delarna. Nackdelen är då att man måste spika båda delarna under tentan för att komma upp i 37p som är VG.

Gaah vilket dilemma. Kan inte bestämma mig för om jag gjorde rätt idag(?)
Det känns som om jag får mellan 5-7p så hade det varit bättre om jag hade hoppat över duggan.
Om jag istället får 7-10p  (fast 7p är svårbehandlat, på gränsen liksom) så är det värt att eventuellt behöva plugga in samma sak igen till tentan för då behöver jag mindre p på tentan för att uppnå 37.

Hade jag vetat helt säkert att frågor som tas upp på duggan ej kommer att komma på tentan så är det ju klockrent att ha gjort duggan och klarat den, men nu vet jag ju inte det och därför är jag lite kluven.
Fast i vilket fall måste det väl ändå vara bäst att ha klarat duggan...? Jag menar, oavsett så får man ju med sig några p till tentan. Istället för att skjuta upp allt och gå dit med 0p i bagaget och känna att man verkligen måste leverera då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0