och du skyndade dig med att uppdatera din facebookstatus

En sak jag länge funderat på, eller stört mig på... eller jag vet inte vad. Det är fel att säga att jag stört mig på det för det är inte så att jag lagt ner massa energi på det. Reagerat på är nog rätt ord!! Lagt märke till och haft lust att kommentera så många gånger (men har stoppats av mitt sunda förnuft). Därför uttrycker jag det här, i min EJ PRIVATA BLOGG (bloggar är inte privata, vad är det för skitsnack(?))
Det har med facebook att göra. Facebook och folks statusuppdateringar.

"...har just köpt en båt"
"...har just slagit i tån"
"...har just brytit armen"
"...har just kissat och bajsat på mig"
"...har just förlorat oskulden"
"...har just blivit gravid"
"...har just fött barn"
"...ammar för första gången, TITTA"
"...äter bajs, FOTOBEVIS"

OK, jag överdriver men principen är densamma!

JAG HAR ALLTID LUST ATT KOMMENTERA SAMMA SAK TILL ALLA SOM SKRIVER VARENDA LITEN GREJ PÅ FACEBOOK, det här är till alla de: "...och du skyndade dig med att uppdatera din FACEBOOKSTATUS".

Handlar det om beroende? Bekräftelsebehov? Eller vad är det som får folk att gå långt och uppdatera sin FACEBOOKSTATUS för varenda sak som händer i ens liv..? och ännu längre, de mest PRIVATA sakerna.
Har folk glömt bort att facebook för sjutton inte är privat. Lägger man upp bilder så finns de ALLTID där. Tänkte folk så fort det händer en sak i deras liv "Jag måste uppdatera min FACEBOOKSTATUS" (?). Sådär ja, nu har jag fått fram det jag velat.

Nu ska jag fortsätta leta hotell i Sarajevo.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0