Fredag

Min cykel är mitt bästa köp på väldigt länge. Jag älskar den så mycket att jag bar in den i lägenheten under två dagar så varken jag eller Andreas var hemma. Vill inte riskera att den ska....försvinna!

Nu är jag tillbaka i Umeå och det känns jättebra. Eller snart, första och andra dagen brukar jag alltid vara lite nere och tankspridd, men det blir bättre. Under tiden jag var hemma (en vecka) hann jag och mamma med en tur till Sundsvall och Ikea. Köpte med mig hur mycket saker som helst.. kökslampa, kökshanddukar med muffinsar på, marimekkoskål + förkläde + bricka, iittalla kivi ljushållare, margarethe vispskål, frukostbricka, massa förvaringsburkar, salladsskålar, småskålar och massa mer.  Jag älskar att ha massa fina serveringsskålar och sånt att välja mellan då jag har lagat mat. Jag har en lista på datorn med saker jag vill ha till mitt hem och det är den listan jag följer när jag handlar.  Andreas t.ex tror att det är impulsshopping när jag kommer hem med en vispskål eller två pajformer.. men det är det inte. Utan det är noga utvalt och finns med på min lista. Sen är det inte heller vilken "skål" som helst och inte heller "vilken pajform som helst" utan det är exakt det som jag letat efter.

När jag kom hem hade Andreas köpt en ros till mig och lämnat en gullig lapp, blev alldeles tårögd <3 och jätteglad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0