Lördag 9 januari 2010

Sitter o väntar på att klockan ska bli 09.00. Lagom segt då jag vaknade 07.10 och har suttit här sen 07.15 av rädsla för att försova mig.

Igår bjöd jag min älskade på middag. Förätt: avokado med skagenröra, varmrätt:  Kött, potatisgratäng o kantarellsås och efterätt: chips o dipp och skumtomtar.  Allt utom efterätten var hemlagat, himla nöjd. Tänkte köra på samma bana idag fast göra egna köttbullar och eget potatismos.





Mitt nyårslöfte är förresten att jag inte ska spendera så mycket pengar på småutgifter VARJE dag.
Istället ska jag spara pengarna till vårat nyöppnade resekonto. Problemet är bara att jag känner att "jag ska bara köpa .... sen är jag nöjd". Eller "jag behöver bara...sen är jag nöjd". Eller "det är ju en INVESTERING". Det låter som att jag inte har någon koll alls, men det har jag. Total koll. För jag har en lång lista på saker som mitt hem ska innehålla och jag håller mig förvisso till de sakerna då jag handlar, men det blir lite väl tätt mellan inköpen. Jag hinner inte riktigt känna att "nu har jag verkligen gjort mig förtjänt av..." istället är jag inne på att det är ju något som jag ska köpa förr eller senare så varför inte nu? Eftersom de måste se ut på att vsst sätt, så får jag för mig att just de sakerna jag vill ha ska ta slut....typ! Fortsättning följer....


Det här inlägget har tagit exakt 12 min att skriva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0