Tisdag

Sådär ja, nu ligger jag hemma i sängen i Östersund och har just skickat in examinationsuppgiften.  Jag var uppe till 01.30 igår och höll på med den, lyckades hålla mig vaken med hjälp av en hel påse jordnötter.. känner mig lite åt "hangover"  hållet idag.  Iallafall är det så SKÖNT efter att man har lämnat in uppgiften. Framförallt då man känner sig NÖJD med det man åstadkommit.
Jag har märkt att jag sover ganska dåligt dagarna innan uppgiften ska lämnas in... det beror nog på att jag tycker om att göra lite i taget... jag gör en del på uppgiften varje dag under hela momentet (inläsning av litteratur, markera, plocka ut, skriva skelettet, börja skriva, skriva nånting och justera varje dag...) För att det känns helt enkelt bättre för mig, jag känner att jag har kontroll då jag går stegvis sådär. Å andra sidan gör det även att då jag kommit till delen där jag börjar skriva så har jag ständigt uppgiften i huvudet. Jag går och formulerar, omformulerar meningar i huvudet hela tiden... men så är det ju en VÄLDIGT skön känsla då jag lämnar in den, för att det känns verkligen som att jag har lagt ner tid på uppgiften. Kan vara en bra taktik då kompletteringar lyst med sin frånvaro (på gott och ont). Samtidigt har jag en vilja att trappa upp ambitionen ytterligare, framförallt inför C-uppsatsen.

Hjälp vilket långt dagboksinlägg det blev :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0