Lite tips

Snart är det taccosmiddag här! :) Det blev inte av varken i fredags / lördags vilket är standard egentligen... och inte heller igår! Så idag får det bli... älskar det!! :)

Men innan jag ska börja kocka har jag världens bästa tips för fin hy! Jag har provat en miljard olika krämer och jag har frågat minst lika många "s.k" experter men helt ärligt så är svaren man får inte till mycket hjälp. Så den bästa experten är du själv!! :):)
Så vad är tipset då? UNDVIK OLJA i krämerna!  Varför? Därför att jag säger det! Jag har testat så mycket "under åren" från den tiden jag hade en finn-panna - (låter värre än vad det var, däremot kändes det hemskt haha) till nu då jag får en och annan rackare då jag slarvar eller stressar. Om inte det svaret räcker, kommer ytterligare stöd för det jag säger

"Huden har stor förmåga att ta upp de ämnen som den kommer i kontakt med. Många hudvårdsprodukter innehåller mineralolja (andra namn är petroleum, vaselin och paraffin). Detta gäller också "naturprodukter" eller "örtkosmetika". Mineralolja stör hudens naturliga funktioner och därför blir du lätt beroende. Du har säkert sett en "lypsyloman"! Dessutom tas mineralolja upp och lagras i kroppen. Forskning har visat att detta kan bidra till ledgångsreumatism.Därför är det viktigt att veta vad dina hudprodukter innehåller."

"Mineraloljan blockerar mellan 40 och 60 % av hudens porer, vilket försämrar hudens naturliga återfettning. Det är därför du blir beroende av t.ex. cerat för att fetta in huden.
Det lömska är att det känns bra för stunden. Andra användningsområden för mineralolja är till bilmotorer och som symaskinsolja."


OBS!
Ansiktsvattnet  och rengöringen ska vara utan olja, parfym och alkohol!

Själv använder jag ett märke från apoteket,  parfymfri dagkräm med solkskyddsfaktor 15 och den är kanon för min hy.
Även nattkrämen är ur samma serie men utan spf då.
När det kommer till rengöringen använder jag även då ett märke från apoteket.
   Det tar ett tag att hitta men vem ska man investera i om inte sig själv, sin hälsa och skönhet? =) Man måste alltid börja där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0