Lördag

Idag har jag suttit och räknat massa matte! Ok det har kanske inte blivit SÅ mycket räknande då jag kämpar på med att förstå vad det är jag ska göra, varför jag ska göra det och hur jag ska göra det.. en del saker är lättare att svara på än andra.
  Samtidigt har jag märkt att så länge jag tänker på vad det är jag räknar och vad jag ska räka ut så sitter det. Så fort jag "bara räknar" så blir det lätt att jag tappar bort vad det var jag skulle göra. Skönt att ha kommit till den insikten iallafall! haha.

Andreas tror inte på mig då jag säger att jag tycker att matte är jättelätt egentligen! Vad är det som skulle kunna vara svårt? Jag menar, om man vet vad man ska räkna, vilken / vilka regler som gäller och vad det är man ska ha svar på.. ja då finns det ju bara ett rätt sätt att räkna ut det på PUNKT. Det är inte så att det finns tusen olika teorier och massa annat som ska kopplas hit o dit. Sen har man alltid hjälp av miniräknare, formelblad och kontrollräkning! Det är ju hur enkelt som helst!   Problemet är bara att nöta in tillvägagångssättet - grunderna. Sen så är det ju enkelt då man kommer vidare, då har man ju alla redskapen - bara att använda dem!

Bra! Nu är jag ännu mer peppad för det här!! Det SKA gå vägen!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Du är så duktig tycker jag :D

Det kommer gå skiitbra.

2009-02-21 @ 21:43:29
URL: http://mikalela86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0