Lördag

Tjohoo, veckan har bestått av en massa pluggande. Hade nämligen muntlig tenta igår! 
Häftigt var det och VÄLDIGT lärorikt då man lär sig hur man uttrycker sig muntligt på ett "snabbt" sätt. Då man skriver får man ju tid på sig att gå igenom, gå tillbaka, göra om.. men muntligt då ska man kunna prata om det - sammanhängande. Speciellt eftersom det var historia också! Då går det verkligen inte att hoppa fram och tillbaka, men det gick bra :)  Vi var tre stycken och läraren hade gjort i ordning 6 lappar / 2 var med 3 frågor på de. Sen fick vi 20min på oss att sammanställa en presentation med svaren och efter det svara en i taget. Pirrigt men jag använde båda hjärnhalvor - vetenskapsmannen och konstnären - och fick till det! hahaha (ur boken: Aktivera din hjärna. Rekomenderas verkligen!)


Igårkväll var vi ett gäng som var iväg o spelade biljard... jag kom till final ;o)
Nu har jag just städat hela lägenheten (tidig morgon) och Andreas har åkt iväg på stan o lite överallt med Stefan o Anders. Jag funderar på om jag ska gå ut en promenad, jätte härligt väder här.
Imorrn blir det middag här... jag fyller ju 21. Tänka sig vad tiden går fort. - Önskar att Mikaela hade kunnat vara här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0