Det här med att tänka och tankar

.... på tal om att tänka... vem är jag att döma nån annan människa?
Varje person agerar utifrån det de själva anser är det bästa - det mest rationella -
 vem är jag att säga att det skulle vara fel? Jag kan lyssna om personen vill det, jag kan komma med råd om personen frågar om det - men för övrigt, det jag kan ta ansvar för är mig själv och det jag gör - utifrån det jag tror/ tycker är bäst i den givna situationen. Jag kan såklart tycka annorlunda och framföra det om personen vill höra.. men annars... var och en är kapabel att ta sina egna beslut utifrån det de tycker är det bästa. För i slutändan är jag själv ansvarig för hur mitt liv ser ut, precis som personen själv är ansvarig för sitt. Jag kan inte skylla på någon annan, det hänger på mig själv och min egna inställning till vad det än kan tänkas vara.........


Ibland är det mycket tankar man vill få ut och just på grund av att det är mycket som vill ut kan det bli lite hoppigt men huvudsaken är att de kommer ut.. såhär klockan 03.23 en fredagkväll - lördagmorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0