Livet och att unna sig

Haha, läste nyss roligaste och mest korkade kommentaren  - "lev livet du kanske dör imorgon" som en person skrivit till en annan när denne skrivit om hur mycket hon är emot knark. Som att "leva livet" skulle vara att knarka, dummaste jag hört! Men vem är jag att avgöra vad "leva livet" har för innebörd för nån annan än mig själv?
     Ett annat exempel är att man ska unna sig nåt när det handlar om mat! Hur sjutton kan man unna sig något som får en att må dåligt (magont, illamående för att nämna två)? Visst visst, allt det här snacket om mängden blabla. 
     Ska jag unna mig nåt så är det något som är lite lyxigare, dyrare, som får mig på lite extra bra humör.. och då behöver det inte vara mat! För god mat unnar jag mig jämt..


     Nu ska jag unna mig lite mer jordnötter såhär på kvällskvisten, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0