Massa jävla mat-tjat överallt

Men det var mig ett jävla gnäll och tjat om "vad nyttigt du äter"  eller  "åh vad nyttigt det där ser ut", är det nåt fel med att man vill äta mat som man mår bra av? Eller rättare sagt, när blev det fel att äta sån mat? Bara för att en person inte tycker om att äta färdiga micro pizzor eller  nudlar til frukost, lunch & middag,  så är man helt plötsligt "såå super duper mega nyttig". Handlar det om avundsjuka för att de som säger så inte bättre fantsi än sina micro pizzor och nudlar?
Allt snack om att man ska unna sig, jaa självklart... men om man inte tycker om sån "mat"? Om man inte tycker att en flottig pizza är att unna sig, då är man helt plötsligt såå utseendefixerad, osund (för att man inte "unnar sig" flottig mat) och har en skev kroppsuppfattning.
     HALLÅ, om man skulle vara sugen på pizza (eller liknande) ja men då äter man väl det för Guds skull. Om inte, ja då betyder det inte automatiskt att man är rädd för att bli tjock (om nu det är möjligt efter en pizza) man är väl helt enkelt inte "sugen". För alla har helt enkelt inte ens ett sug efter sån "mat" .. det är helt enkelt inte att "unna sig" för en del. 
     
Kommer ihåg en gång då jag sa nej tack när jag blev bjuden på chips. Blev en väldigt konstig reaktion hos personen som sträckte fram påsen och frågade om jag ville ha. "Försöker du sluta? frågade h*n." Dummaste jag hört! Sluta? Vill jag ha så tar jag (eller köper egen påse om det ska vara så) Vill jag inte ha så vill jag inte! Det är inte svårare än så. Varför ens fråga nåt sånt som om man försöker sluta(?)

Vill du äta en viss mat, gör det! Vill du äta annan mant, så gör det istället! Vill du blanda, så funkar det också.. gör som du vill! men herregud sluta få det att låta som något dåligt att man tycker om god och hälsosam mat.
En massa tjat överallt.


image474image475

Känn efter vad du är "sugen" på, kan du inte det så ät vad du vill, hur du vill, hur mycket du vill, när du vill.. jag bryr mig inte! Lämna bara mina måltider i fred!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0