Söndag

Äntligen hemma, helt frusna. Var bort till ica maxi och fikade & handlade. Det var strålande sol då vi gav oss iväg, visserligen var det superkallt... mina tår och händer var alldles frusna när vi kom fram, men det ordnade sig med lite varm dryck.
    Handlade mat, gick runt och tittade i affärerna och sen då vi skulle hem kom vi fram till att vi aldrig skulle klara av att gå i den här kylan. Ringde Jelena och hon var världens snällaste och skjutsade hem oss.  Stannade till på ica här för vi glömde köpa bröd på maxi.


Ikea dagen igår kom och gick hur fort som helst. Vi blev bara tre stycken på slutet, Neli & hennes syster stannade hemma. Iallafall så kom Jelena & Mojdeh oc hämtade mig runt 8 på morgon, åkte till Ö-vik där vi stannade och åt ostpaj hos Jelenas föräldrar (bästa receptet från "vårt land"). Tog ganska lång tid att åka för det var inte alls bra väder.. Kom fram till ikea runt 13 tiden.. sprang runt där som yra höns (eller jag sprang som en yr höna) ville hitta allting från min superlånga lista. Fick med mig allt hem förutom en dörrmatta, gardiner, bestick & lampa.. sånt går att köpa här också. Åkte in till stan så fort vi var klara på Ikea för att vi skulle äta på världens bästa pizza & taccos ställe - bite line (Real American Pan Pizza) . Så sjukt gott, köpte med en pizza  också för att det är gott. Vi åt allt på vägen för att vi var lite stressade ifall vi skulle hinna tillbaka till umeå till 20-21...
     Allt var superbra fram tills, mitt på E4an i en liten uppförsbacke, 20km från Umeå och i snöstormen, så stannade bilen.. det var slut på bensin :S  Efter att panik gått över så lyckades vi stanna en bil som det satt ett snällt ( pårökt? ) par, de åkte och köpte bensin till oss på macken som låg bara 1mil därifrån. Blev lite oroliga där ett tag att de inte skulle komma tillbaka, vi kunde ju inte göra annat än lita på de... och 15min senare kom de tillbaka med bensin och vi kunde, efter att ha sladdat en del, åka iväg till slut. Var hemma 22, senare än planerat och vi kunde ju ha stannat på stället och njutit av maten... men det är lätt att säga det nu efteråt.

Nu ska jag nog lägga mig ett tag, blir en sen middag (oxfilé & hasselbackspotatis mums) då vi åt nachos o köttfärs när vi kom hem från maxi.  usch vilken onyttig helg det har varit, skönt med måndag imorrn.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0