Helgen

Det var tänkt att jag skulle sitta och plugga i fredags sen ut och ha roligt igår.... TÄNKT ja.
Slutade med att jag och Andreas åkte till hans kompisar Stefan och Anders där vi satt och drack. Trevligt var det =) Skulle in på student- krogen, eller vad man ska säga, senare... men kom alldeles för sent. 23.30 var det as packat med folk där och omöjligt att komma in. 
  Den kvällen slutade med att jag och Andreas sprang intervaller hem i kylan.

Igår mådde vi inte så bra men jag lyckades ändå ta mig i kragen och plugga en del, nöjd över det. Runt 15.00 fick jag ett samtal från en kille i klassen som berättade om festen på kvällen. Vi skulle börja 18.30. Jag ringde runt och smsade alla så bestämde vi att vi skulle träffas 18.15 och gå dit tillsammans. Var ju egentligen tema- fest men fick inte tag på några grejer så vi alla gick dit i våra vanliga - fest kläder "bara". 
     Väl där drack vi... jag trodde man fick ha med sig eget så ag hade min vin flaska. Det fick man tydligen inte men vi lyckades dricka ur den iallafall. Aja, lekte olika lekar. Bland annat skulle en från varje grupp doppa ansiktet i en skål med mjöl för att få upp en sockerbit. Såg helt sjukt ut för att efter det skulle dom klunka i sig en hel öl... ingen god kombination.
     När klockan blev strax efter 22 var vi lagom glada och gick in på krogen som ligger alldeles dörren bredvid där vi var. På bara några minuter blev stället överfullt. Andreas och hans kompisar skulle också komma så vi väntade.
Men så ringde Andreas och berättade att han inte kunde komma in för han var lite överförfriskad...  :( Fick skjuts hem av en tjej kompis till mig som var nykter. Kom hem och då förstod jag varför Andreas inte kom in. Han var verkligen full.... la sig på sängen medan jag skulle göra mackor, skit trött och dragen. Men vem hade trott att han skulle orka släpa sig upp ur sängen och gå bort till min korridor? Inte vi iallafal.
   Jag stod i hans kök och höll på och fixa medan han hade yrat bort till andra korridoren där jag egentligen bor. Men det värsta var att han hade stängt igen sin dörr och lyckats låsa in nycklarna.. haha. Så vi blev utelåsta i korridoren, men aja i vilket fall så fick vi låna telefon av Andreas yra korridor granne så vi fick ju tag på en som skule komm och låsa upp.
     I väntan lyckades vi somna i köks soffan båda två, sen helt plötsligt stod den här stora karln där och skulle låsa upp. En annan var så trött och sammarbetade inte så bra men vi lyckades få fram legg och hyreskontrakt till slut som vi visade upp.
     Så nu väntar vi bara på fakturan på alldeles för många hundralappar. 450 eller 550 :S   och det roligaste är att för någon dag sen lyckades en tjej i Andreas korridor göra samma sak, låsa ut sig själv. Och då skrattade vi gott... igår var det inte lka roligt.

Nu ska vi iallafall iväg och handla mat, slänga alla tusen soppåsar vi har och panta burkar. Sen blir det till att plugga för hela slanten.

     Bilder kommer sen =)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Love you baby!
Bra sammanfattning där :P
btw jag var bara "full och trött"
puss

2007-09-09 @ 13:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0