Glass och te?

Tuuudiliiiiiloooohoooo!!

Har nyss läst några sidor i boken som jag köpte idag, kurslitteratur, tro inte att jag har tid att "kyyypa upp med en kopp te". Nä inga sånna fasoner här inte!  Den heter för övrigt "lagom mycket kriminalitet"... mmm jag vet, jag tycker också att det lät jätte spännande och intressant. Efter 30 sidor insåg jag att det inte riktigt är så, haha, men jag kämpar på.   Förutom mitt break nu...

Vi var på stan idag,  jag o min älskling (då jag köpte boken) Fick med oss hem bland annat; brun utan sol, duschkräm, tröja, klänning, hårnålar, nagelacks borttagning, mappar och säkert nåt mer. Skulle egentligen behövt en jacka & svart väska. Men hittade verkligen ingen svart som var lagom stor och inte såg så plastig, glansig & billig ut. Jackan var det ännu värre med... ingenstans i rätt färg.
     Sen kanske jag ska följa med Andras på fredag, och då behöver jag nya skor!  Tur att vi tog bussen idag, för då kanske jag orkar cykla fram & tillbaka på fredag.

Helt osammanhängande saker som jag måste nämna:

* Vi åt jätte god middag idag som vi lagade tillsammans, potatis-köttfärs-frästelse tror jag den får heta, med vitlökssås & majs såklart, favorit!
* Jag känner mig inte alls bra i halsen idag, eller överhuvudtaget. Ont, trött, yr, seg, hängig. Bakis kan kanske vara ordet?
* I lördags då jag var lagom på lyset ( fast Andreas var värre) skrev jag upp mig på en lista angående att jag kan jobba i baren på skolan ( NH - nationernas hus) och idag ringde en tjej därifrån. Hon frågade om jag ville jobba på fredag, ideelt såklart (jo jag visste om det då jag skrev upp mig). Jag sa att jag fortfarande är intresserad, men inte just den här fredagen... alldeles för mycket att göra nu, men nästa.. och jag ser fram emot det!
* Nä nu blev det för seriöst här (skrivandet) & alldeles för mycket oseriöst på samma gång ( förskjuter pluggandet).

Tror universitets studier kan vara väldigt bra för mig, utvecklar och utökar mitt ordförråd markant! Som förövrigt betyder - "mycket tydligt"  eller "påfallande".. ja ni ser ju.  Det här är dock ingenting som märks i mitt tal, nä så mycket tid har jag inte att tänka efter.

      Andreas svarade just på min fråga om han ville ha glass, "Vad ska vi ha till? Går det att dricka te till glass?" och ingen av oss var ironisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0