Glad för mitt beslut

... Fick lite gjort imorse, satt och pluggade ett tag innan skolan... men har sååååååå mycket mer kvar att göra. Ska snart sätta igång att läsa alla 19 A4 sidorna till imorrn. Känns inte så värst roligt men måste ju. Samtidigt som dom där sidorna ska jag bara läsa för att kunna hänga med på föreläsningen imorrn. Det är inga frågor eller så som ska besvaras.
     Föreläsningen idag var såå bra,  nästan så jag ryser när jag tänker på hur bra och itnressant det var. Hon som hade den är så duktig. Vet verkligen vad hon ska säga för att fånga ens intresse så att man verkligen vill lyssna. Sen att jag är intresserad av det jag läser gör ju inte saken sämre precis. Men än en gång, hon är så duktig och förklarar allt så man förstår precis vad hon menar. 
    
För de som undrar så är det Sociologi programmet jag läser. Nu har vi just valt inriktning så det kommer vara Social-psykologi som jag kommer inrikta mig på. Känns hur spännande som helst, 3år för övrigt. Längtar till att få lära mig allting för det är riktigt intressant. Ångrar inte ens sekund att jag (och älsklingen) flyttade hit, Umeå är en hur fin stad som helst och jag känner verkligen att jag trivs. Träffat en hel del nya människor, samtidigt som det är lite tråkigt för man måste prioritera så mycket... speciellt nu i början. Som att prioritera bort att umgås så mycket på fritiden, man måste helt enkelt lägga ner jätte, nej, enormt mycket tid på skolan för att inte missa något, men är det roligt så funkar det =)
     Går för övrigt i skolan 1 h och 45 min nästan varje dag. Massa fritid kanske nån tänker.. men det blir inte riktigt så när många timmar måste ägnas åt pluggande på egen hand. Inget som man tänker så mycket på då det är en del av att vara student.

Ikväll är det egentligen brännboll men det är inte många som är med. De flesta från klassen är hemma och pluggar och jag hade inte en tanke på att vara med. Imorrn är det tänkt att vi ska grilla / picknik och sen utgång men jag hoppar över det också. Utan att det gör speciellt mycket. Det känns inte som att jag går miste om att "lära känna" folk, det är en schysst klass så det är nog inga problem på så sätt. Sen ska mång vara hemma då också och plugga inför seminariet på tisdag som är den närmsta stora grejen. 8 kapitel, 300 sidor och 23 frågor... är det som väntar.
     Sen så är det tema fest / maskerad på lördag - seriefigurer, så de flesta kommer satsa stort då istället.. även jag.

Som det känns just nu så har jag verkligen valt rätt, ångrar inte nånting en sekund, sen att jag har min älskade Andreas vid min sida gör saken bara ännu lättare och roligare.

Glömde ta med min kamera då vi festade i tisdags men med lite tur kanske jag kan komma över några bilder så fort de med kamera fixar internet, så då lägger jag upp lite här.
     Får jullov 20dec EFTER klockan 17 (det var tydligen jätte viktigt, för vi ska göra nåt som slutar då) sen börjar nästa termin 8 jan har jag för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0