Äntligen.. eller?

För nån timme sen fixade Andreas internet till oss båda. Har bara kopplat in i ett rum men det räcker ju eftersom jag kan flytta runt min dator. Efter 2 veckor utan internet känns det som att man började vänja sig vid att inte ha nåt.. med tanke på hur mycket jag har att plugga borde jag inte alls ligga i sängen och skriva här nu men jag gör det iallafall.
   
Skolan började i måndags, var nervös såklart men dagen gick snabbt. Satt i en stor sal och fick massa papper och lyssnade på några lärare sen tog alla kort så att vi ska kunna lära oss namnen snabbare och efter det var det slut.
     På kvällen var vi på "nollningen" och lekte en nån timme. Det var där som alla började prata med varann och få kontakter.
Tisdag, igår, var jag på min första universitet - föreläsning som student. Japp, redan andra dagen. Antecknade för fullt och hade skrivkramp efter 2h. Men det var en intressant föreläsning och jag känner att jag hängde med rätt bra.
   Direkt efter skolan skulle vi ner på stan för att vara med faddrarna och där hade vi fått olika uppdrag i grupper som vi skulle göra på stan. Min grupp fick iallafall en hel del poäng..  När vi närmade oss slutet började en del prata om fest på kvällen och så blev det. Jag mötte upp några tjejer sen så åkte vi dit. Riktigt kul var det faktiskt, en hel del folk i ett litet student rum på 20kvm, men finns det hjärterum... Gick in på student- krogen eller vad det blir och det var också riktigt skoj. Klassen och faddrarna stod i en ring och dansade och hoppade. Halv segt bara att dom släpper in 250 pers. Inte en kotte mer, en in en ut. Så det tog ett tag. Delade taxi hem med två tjejer, vågade inte cykla hem efter att dom skrämt upp oss.
     Började 13.15 idag, som  jag gör nästan varje dag. Skit trött och seg imorse så det är skönt att jag börjar så sent. Tog bussen ner till universitetet, annars cyklar jag dom 5-10 min det tar dit. Gick på en ny föreläsningn idag som var helt.... suverän. Super bra lärare som pratar och förklarar så att man förstår allt. Åkte ner på stan med två tjejer och köpte kurs boken som vi behöver, 490kr. Ingen rolig utgift men måste ju ha den.
  Ska läsa ca 300 sidor i den till på tisdag då vi har första seminariet, andra på torsdag redan. Utöver det är det ett häfte på 19 A4 sidor som vi ska ha läst till på fredag för att kunna hänga med din den föreläsningen som är då.
 Tufft !!

     Just nu sitter jag här och är skittrött, ätit middag men är hungrig igen... bakis - seg- hungrig. Sugen på fett och salt. Så om jag får med Andreas ska vi gå ner på affärn och köpa nåt. Sen ska jag kolla på topmodel och efter det plugga lite. Blir sent men en del från klassen ska ut ikväll också och dom får ju ingenting gjort, så jag känner att jag klarar mig iallafall ;o)  Har varken lust eller ork att gå ut ikväll. Satsarpå lördag istället, då det är tema fest.... sago - tema :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0