Byte byte byte byte

...eller ja, introduktionen började på våra inriktningar idag men jag har bestämt mig för att göra ett BYTE!  Från socialpsykologi till Sociologi.

Rabblade upp en jäkla massa anledningar som jag tog till mig idag, verkade lite väl flummit. I vilket fall har jag bytt nu innan vi hann sätta igång på riktigt och det känns bra.


                                                     

...innebär att man läser om samhället, om nån missat det. Jaa, samhället... allt som kan tänkas innebära det, läser man. Exempel?
* Vad inebär rationalitet?
* Sexualitet och samhällsbyggande
* Vad innebär arbetsdelning?
* Ett helt nytt sätt att betrakta arbete
* Vad är staten? En förtryckande makt eller en viktig aktiv part i allas våra liv?
* Hur hänger kapitalismen samman med religion och etiska frågor?

Mycket av den anledningen att "socialpsykologin finns inte representerad som en egen institution med professurer och forskarutbildning med rätt att avlägga doktorsexamen, utan socialpsykologin är knuten till andra institutioner och ämnen" - ur boken Socialpsykologi - Bakgrund, teorier och perspektiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0