Tenta - plugg

Oj vad mycket jag har att läsa inför tentan... har suttit och pluggat sen jag kom hem så jag behövde en liten paus för att kunna få nya krafter.
     Andreas är på skolan och pluggar men för mig går det lättast hemma själv av nån anledning. Lär mig mer då jag letar all information själv och sen diskuterar och jämför med andra. Jaja mindre viktigt.
  i vilket fall så är tentan väääääääääldigt snart och jag längtar tills den är skriven så att min hjärna kan koppla av. Den här gången är det "metod" som gäller, hur det går till då man forskar , datamatris - hur man läser av den, sätter in all info i den, observationer, teorier, univariat & bivariat analys o.s.v, en himla massa... men det ska väl gå. Klart det gör! Man ska alltid avsluta med nåt positivt, för att det är det sista man kommer ihåg.

Längtar tills jag kommer hem, även fast det här...UMEÅ är MITT hem nu (egentligen)
 men ändå, ska bli så underbart skönt att komm HEM och bara ligga i soffan o läsa en bra bok. Det är vad jag ska göra under mitt "jullov". Som egentligen itne alls är ett LOV för terminen pågår till 20de jan och nästa börjar 21 jan.
     Men man får en hemuppgift att göra under lovet, som förhoppningsvis inte kommer ta upp ALL den "lediga" tiden som vi har.
I vilket fall kommer det vara skönt att vara hemma...

Nu ska jag göra middag til mig själv, Andreas kommer hem seeenare, sen ska jag fortsätta plugga.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0