Tenta plugg

Tjohooo, neeej jag har inte övergett min blogg. Såklart. Har bara haft fullt upp, både jag och Andreas. Vi har nämligen haft TENTA. Jaa, jag hade min första idag och Andreas gjorde sin igår (16.00-22.00).  Så igår hade jag en dag utan tv, internet & tidningar bara för att kunna totalt fokusera på pluggandet och inte ta in mer information och blanda ihop.      
     Skumt men det funkade. Kändes bra och jag tror det blir bra. Första gången sen vi flyttade hit och började plugga som jag faktiskt inte har det minsta såligt samvete för att jag inte pluggar en dag.
     Andra momentet avklarat nu, 2 kvar innan det är dags för nästa termin. En till tenta och en inlämningsuppgift under "jullovet".
 Marx, Weber & Durkheim är inte så tokiga trots allt.. men nog gjorde de mig nervösa. Gick och la mig 21.15 igår och var uppe 06.
     En del i klassen snackade om att man skulle varit uppe 05 imorse för att klara av tentan. Det dummaste jag hört! Kan man inte allt fram till Dagen då det är dags eller dagen innan så kommer man ju inte få in mer kunskap de sista timmarna då man är som mest stressad! Den sista tiden gäller det att antingen repetera eller bara låta allt vara. Det sistnämnda är inget jag tar till mig, men repetera är bra, för att man kommer garanterat inte klara av att lära sig mer nya saker timmarna innan en tenta.
     Satt för övrigt där 09- 12 och tiden gick snabbt... vi hade till 14.00 på oss, men för mig räckte de där 3h. Då man skulle på toaletten var den en vakt som följde med, haha. Lite roligt. Andreas hade berättat om det men det känns ju ändå annorlunda då man väl är med om det. Då jag nästan var klar skulle jag gå och fylla på mer vatten, då sa vakt tanten att hon måste hålla koll för att många studiekamrater var klara och satt utanför. Trots att toaletten var dörren bredvid och de satt "bakom ett hörn".. haha, men men. Det kändes bra då jag gick därifrån iallafall.

Nu ska vi iväg och träna. Om inte Andreas så jag iallafall.
     Ikväll får vi se vad som händer.

..................nästa torsdag ska vi HEM HEM HEM. Jag längtar så mycket!!
Skulle helst av allt vilja åka hem den här helgen, men på fredag har jag SITTNING, min första. Det här är rena rama oskulds veckan för mig :) tralalallaaaaaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0