Dagens goda gärning

Åh glömde skriva.. då jag klev in i bussen som jag skulle åka hem från stan så gick jag förbi ett säte där det låg en mobil!
     Snäll som jag var tänkte jag inte ens tanken på att ta den utan jag gick fram med den till chauffören på engång.
Varför gjorde jag det?

     Det var en gammal Nokia telefon.
     Sätet som den låg på var vänt så att man åkte "baklänges" å det satt folk "mittemot" som skulle sätt att jag tog den, om jag hade gjort det.
     Jag vågade inte ta den.
     Jag ville inte ha den.
     Jag blev nojig (som vanligt) å trodde att nån i bussen skulle säga "det där är min" även fast alla satt en bit bort.
     Jag var på bra humör efter att ha inhandlat B&J- glassen.

Fan jag skulle ha tagit mobilen.
     Bara för att liksom..
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0