Böcker och semester

Har äntligen semester från mitt jobb i Aspås! Inte varit ledig i princip sen jag började där i mitten på januari och när det är ett jobb som man inte trivs sådär super bra med så känns det ganska tungt.
     Tog iallafall mod till mig till slut och sa upp mig den 11e juli. Inte roligt att se / höra deras reaktioner men kändes skönt efteråt. Sen var jag tvungen att göra det nu när det blir flytt till Umeå. Uppsägningstiden är en månad, minus några dagar nu i mitt fall då semestern är mitt i... skönt. Ska tillbaka dit sen och jobba 9 dagar i augusti sen är det klart.  Fick samtal från chefen idag som frågade om jag ville börja jobba på ett annat ställe imorrn, och det var ju kul... men blir nog inget av det.

     Beställde några böcker som jag fick för någon dag sen. Inte för att jag vet när jag ska hinna läsa dom, men behöver ju inte ha så bråttom med de heller. Mest bara en massa "chicklitt" :)
* Min stora kärlek - Sara Dunn
* Vildängel - Lina Fortss
* Stjärnfabriken - Naylor & Hare
* Bergdorfblondiner - Plum Sykes
Har inte börjat läsa nån av de än för jag har fullt upp med "Singel på nytt" av Plum Sykes. Inte kommit så långt men so far so good :)
                                                 

Skickade efter en ny beställning idag:
* Män som hatar kvinnor - Stieg Larsson
* Flickan som lekte med elden - Stieg Larsson
* P.S. Jag älskar dig! - Ahern, Cecilia
* SåldNatasja T / Efron, Vera
* Äcklig, en sann berättelse om en mors grymhet- Briscoe, Constance

De flesta är pocketböcker, lätt och smidigt att ta med överallt och framför allt billigt. Hittade tyvärr inte tredje boken som Stieg Larsson skrivit i pocketform men den kan vänta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0