Tisdag

Nu så, blev Sociologi B, 30p, till slut. Valet stod mellan antingen det eller socialpsykologi B... men som sagt, sociologi B fick det bli. Det känns helt enkelt bättre. Är inte så stor skillnad egentligen då vi läser 3 av 4 moment tillsammans, men fördjupningen blir på grupper (sociologi) istället för enskilda individer (socialpsykologi) kortfattat beskrivet.
     Utöver de 30p skickade jag in en sen-anmälan till Organisation och ledarskap 15p, verkade inte så tokigt att ha med sig det i bagaget. Satt förresten och tittade på hemsidan, finns massa roliga kurser jag vill läsa men vet inte om jag hinner / orkar med mer än två åt gången. Får väl se först och främst hur det går OM jag blir antagen till den här. Efter den står Kriminologi 15p på tur, som jag vill läsa utöver sociologiprogrammet.


Annars så händer det inte så mycket, var på föreläsning idag som var den andra lättaste jag varit på (igår var den första). Hon satt ner och i princip läste ur sina papper, en mening i taget och väntade på att vi hade skrivit ner.. soft var det. Imorrn ska vi svara på seminarie frågor i grupp som vi har till torsdag, vilka vi fick svar till idag. Ibland är den lite för lätt, eller ja, den här gången (ok, första gången nu) känns det så iallafall.
     Efter den här terminen blir vi bara tre av tjejerna kvar, Neli ska byta till socionom och Mimmi åker ner till Sthlm för att plugga där.. känns inte alls roligt :(

Utöver det så var vi såhär fina och nyttiga idag

 - Neli med sallad
 - Mojdeh med matlåda
 - Mimmi med ett leende och två clementiner som kom fram senare
 - Jelena & jag (med huvud på sne & mat i munen)
 - Jelenas lunch
 -Mmm gott & färglatt var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0