Andra tentan - snart jullov

Nä nu ni, Tentan är GJORD, AVKLARAD och ja det kändes bra då jag gick ut därifrån efter 3,5h timmar.
Satt där från 9-12.30 sen gick jag iväg och tränade. Men iallfall, jag vet inte.. var inte lika nervös inför den här som jag var förra gången. Kanse beror på att jag kände mig mer förberedd idag än sist. Dock inte sagt att jag INTE var nervös, för det var jag! Sov, precis som förra gången, i mitt rum och med anteckningarna under kudden!

     Det jobbigaste är när man kommer dit och ska stå där ute och vänta på att få komma in o skriva.  Vad är det med folk? Kan du det inte när du står där 20min innan det är dags att skriva så kommer du inte lära dig på 20min heller!! Så därför är det frustrerande att folk står och läser o berättar  o frågar vad "det och det" är. Såklart försöker jag att inte lyssna men svårt att inte höra ibland trots allt!
     Det är en sak att skumma igenom o bara titta lite snabbt om man nu ska göra det, men en helt annan att fråga vad "det och det" är för att LÄRA sig, 20min innan det är dags.


Pratade med pappa igår när jag var lite mer nervös och sa att jag har tur om jag klarar den här tentan, då sa han "gumman det handlar inte om tur, kan du det så kommer du att klara det". Ligger nog en del i det. Visst kan man ha "tur" genom att en del områden man läst in sig extra på, kommer upp, men har man gjort det man ska och KAN så KAN man helt enkelt och då snackar vi allt!

 
     Nu är första terminen snart avklarad, "jullov" den 20de (hade fått för mig att det var 21a) men med två böcker som ska läsas och en uppgift till de som ska göras. Går nog bra, viktigast är att jag får komma hem ett tag. Nästa termin börjar dagen efter att den här slutat, rätt roligt ändå.

En annan sak jag tänkte på, bytte ju till sociologi från socialpsykologi, finns risk för att det kanske är lite svårare då jag är mer intresserad av socialpsykologi egentligen.. men jag har kommit fram till att jag kommer ha mest nytta av sociologi, sen ska jag ändå lägga till nån extra kurs vid sidan om programmet så fort jag fått ordning på allt. .............och hur coolt är det inte att vara Sociolog då(?) jäääävlig coolt. Eller komma på nån egen teori som det kommer stå om i läroböckerna? DET skulle vara coolt, men en sak i taget..


Nu ska jag vila lite..inför ikväll.
Sittning på fredag också.. vintertema!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0