Umeå

Nu har vi funnit oss till rätta och jag har äntligen fått tag på trådlöst internet som jag slipper betala! Finns ingenstans förutom om jag cyklar ner till stan, 5km!! Jobbigt sen då man ska hem bara... 5km uppför, men det får det väl vara värt för den här gången iallafall. Koppar vi in internet nu så måste vi betala fullt pris för alla avgifter och det har vi verklgien ingen lust med. Skumt då vi betalat full hyra för augusti och så ingår inte student-pris-internet... aja, skitsamma.

Vi kom hit i onsdags... just nu känns det mest som att vi åkt bort nånstans, semester.. har väl inte fattat riktigt att vi bor här på heltid. Har hunnit med att leta rätt på skolan, det är väl det viktigaste egentligen. Andreas är redan iväg på sin nollning...... jag får vänta heeela nästa vecka och den 3e börjar jag. Känns lite halv segt men har ju ändå inte så mycket att göra i Östersund helller, så då kan jag lika gärna vara här och lära mig hitta allt.

Var iväg på IKSU och skulle köpa träningskort, såklart hade jag glömt mitt antagningsbesked och det gick inte alls att skriva in sig och få student pris utan... har en bit hem så jag orkade verklgien inte cykla hem och hämta det så jag fick köpa engångs kort för 105kr!! Ruinasion!! ja verkligen.. huvva. Men fick med mig allt jag behövde nu när jag var där nyss så dom drog som tur var av dom pengarna av första inbetalningen. Annars är det hur bra som helst där... tog silverkort för det känns som att jag inte kommer ha tid att gå på så många pass. Sen finns det simhall där också som ingår, hur bra som helst!! När man får tid över.

Jag och Andreas var på O´learys för nån dag sen och kollade på fotboll och så hade vi råkat lägga 21kr på bordet. Var väl inget vi tänkte på egentligen för pengarna låg framför honom. Så när vi skulle gå tog vi på oss jackorna och jag skulle ta min väska... då kommer en liten och snabb servitiris och rycker åt sig dom pengarna och tror att det var dricks!!! snabb som tusan är hon och hinner få ur sig ett "tack så mycket".  Men det värsta av allt är att dumfan lämnar våra flaskor!! Tar dricksen lämnar flaskorna och drar därifrån!! Hur stor risk är det att vi skulle lämna så mycket dricks på en öl och en cider?? Aja snälla som vi var fick hon behålla dom! Men surt att hon inte tog bort det som var på bordet utan tog våra pengar som inte var dricks och stack! hahaha kan bara skratt åt det nu.

Annars är det inget speciellt, jag bor i samma korridor som 2 killar och en av killarnas flickvän som bor i samma rum som honom(?)  Ser väl inte så mycket av dom förutom på kvällarna då dom bakar kladdkaka, haha. Men verkar vara helt ok =)

Ska surfa runt här tills batterierna tar slut eller dom säger till migg... är inte helt säker på att det verkligen är gratis internet...

Kommentarer
Postat av: mikaela

vad ska du plugga för nåt? :)

2007-09-05 @ 15:59:47
URL: http://mikaeyla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0