En mils färd

Hmm vad konstig rubriken såg ut(?) som att nånting inte stämmer. Iallafall det jag ville ha sagt var att jag har äntliget varit till frösön och hämtat hem min kära cykel.

Började med att jag, som jag skrev i förra inlägget, satt och velade om jag skulle ta bussen eller orka gå dit. Kom fram till att jag var för lat så att det fick bli bussen.
Den gick 18.57 och 18.40 kom jag på att jag kanske ska göra mej i ordning, hade nämligen bytt om till morgon rock. Såklart hittade jag inte mina rosa mjukisbyxor  (fått av Andreas) som jag ville ha förrän klockan blev alldeles för mycket. Fick lite bråttom men trodde att det inte var nån fara då bussen oftast är nån minut sen. Så när jag kommer till sista gården, typ 50m från busshållplatsen så åker ju såklart bussen förbi! Var så länge sen jag åkte buss att jag måste ha missat att dom tydligen kommer i tid nu förtiden(?)

Övervägde att gå tillbaka hem och vänta en timme på nästa men hade med mig ipoden och så var det rätt härligt väder så jag bestämde mig för att GÅ. Sen att jag var lagom irriterad för att jag just missat bussen och kanske behövde lite luft var en annan sak. I vilket fall så blev det en mil till och från Bergsgatan. Iallafall om man ska tro hitta.se. Har inte rört mig så långt sen jag slutade jobba / sa upp jocks-medelmskapet. Så nu hoppas på lite träningsvärk dom närmsta dagarna faktiskt. Får skylla på att jag har "semester" nu.

... blev sugen på daim då jag var på vägen hem, men kom på att vi hade honungsmelon hemma = gott, nyttigt och så sprade jag mina små slantar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0